Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Úterý 23. července 2024

Svátek slaví Libor, zítra Kristýna

Na dovolenou letecky: Co vše vám na palubě letadla hrozí a jak se tomu vyhnout?

Top

Redaktora můžete kontakovat v každém článku skrz kontaktní formulář

Provozovatelem zpravodajského serveru EXTRASIMO.cz je firma Czech Media Network s.r.o., IČ: 11823054


Sledujte EXTRASIMO.cz

© 2024 Copyright EXTRASIMO.CZ a dodavatelé Profimedia a ČTK

Na dovolenou letecky: Co vše vám na palubě letadla hrozí a jak se tomu vyhnout?

Lenka Kučerová

6. července 2024 15:10

Ilustrační foto

Na letní dovolenou se těší snad každý, a mnoho Čechů nejčastěji volí mořské destinace, přičemž častokrát preferují leteckou dopravu. Cestování letadlem má však svá úskalí a ne každému dělá dobře – mezi nejčastější problémy patří oteklé nohy nebo pískání v uších. Jak se jim vyvarovat?

Statické sezení i několik hodin ve stísněném letadlovém prostoru je náročné především pro dolní končetiny, které bolestivě tuhnou a otékají. Dále jsou obvyklé bolesti krční páteře nebo hlavy kvůli nevyhovující poloze hlavy ve spánku. Při dlouhém sezení se může navíc ozvat také bolest v kostrči.

Svalové problémy z cestování letadlem pomáhá eliminovat řada jednoduchých pomůcek, dostupných i v obchodech na větších letištích. Do letadla se hodí krční polštář pro podporu hlavy pří spánku a odpočinku.

S ním lze předejít přetížení či zablokování krční páteře, bolestem hlavy a dalším potížím. Pokud někoho trápí bolesti kostrče, existují i nafukovací polštářky pro sezení. V případě, že člověk trpí na otékání dolních končetin, měl by před nástupem na palubu zvážit kompresní podkolenky.

Při vzletu a přistávání trápí mnoho lidí vinou vyrovnávání tlaku v kabině nepříjemné, někdy až velmi bolestivé zalehnutí uší. Tyto stavy zmírní žvýkačka nebo takzvaný potápěč, snadný cvik, kdy si člověk zacpe nos a přes něj se pak snaží vydechnout.

Pokud je to jen trochu možné, člověk by se měl alespoň jednou za hodinu postavit a projít v uličce. Důležitý je také dostatečný pitný režim. V případě oteklých nohou nebo bolesti krční páteře jsou vhodné cviky, které se provádějí vsedě a nevyžadují mnoho prostoru.

Nejnovější zprávy