Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Neděle 21. července 2024

Svátek slaví Vítězslav, zítra Magdeléna

10 tipů, jak se v letošním roce udržet fit

Top

Redaktora můžete kontakovat v každém článku skrz kontaktní formulář

Provozovatelem zpravodajského serveru EXTRASIMO.cz je firma Czech Media Network s.r.o., IČ: 11823054


Sledujte EXTRASIMO.cz

© 2024 Copyright EXTRASIMO.CZ a dodavatelé Profimedia a ČTK

10 tipů, jak se v letošním roce udržet fit

Lenka Kučerová

30. ledna 2024 17:34

Ilustrační foto

První měsíc roku 2024 je za námi, a pokud jste si jako předsevzetí dali dostatek pohybu a zdraví životní styl, dost možná jste jej už porušili. Podívejte se na 10 věcí, které vám mohou v letošním roce napomoci k mentálnímu a fyzickému zdraví.

1) Rozmanitá strava: Obohaťte svůj jídelníček o různorodé potraviny. Včleňte ovoce, zeleninu, celozrnné produkty a kvalitní bílkoviny do svých denních stravovacích návyků. Vyvarujte se přebytečnému příjmu procesovaných potravin a snažte se o vyvážený příjem živin.

2) Pravidelná fyzická aktivita: Začleňte do svého týdenního plánu pravidelné cvičení. Může to být chůze, běh, plavání nebo cvičení v posilovně. Pravidelná fyzická aktivita má pozitivní vliv na srdce, metabolismus a celkovou fyzickou kondici.

3) Dostatek odpočinku: Kvalitní spánek je klíčový pro regeneraci těla. Snažte se udržovat pravidelný spánkový režim a vytvořte si před spaním relaxační rituály, jako je čtení nebo meditace.

4) Hydratace: Dodržujte dostatečný pitný režim. Voda je základem správného fungování těla. Omezte příjem slazených nápojů a alkoholu a dejte přednost vodě.

5) Mentální zdraví: Věnujte pozornost svému duševnímu zdraví. Pravidelná meditace, relaxace a hledání pozitivních momentů ve svém životě mohou přispět k celkové pohodě.

6) Plánování jídelníčku: Připravujte si jídla dopředu a plánujte své jídlo. To vám pomůže vyhnout se nezdravým volbám a zajistí pravidelný a vyvážený příjem živin.

7) Omezte stres: Hledejte způsoby, jak omezit stres ve svém životě. Cvičení, meditace, nebo pravidelné přestávky na čerstvém vzduchu mohou být efektivními nástroji pro zvládání stresu.

8) Sociální aktivity: Udržujte pevné sociální vztahy. Trávení času s rodinou a přáteli přináší radost a podporu, což může pozitivně ovlivnit vaše celkové blaho.

9) Preventivní prohlídka: Nezanedbávejte preventivní prohlídky u lékaře. Pravidelné zdravotní kontroly mohou odhalit potenciální problémy včas.

10) Nové výzvy: Přijímejte nové výzvy a cíle. To vás může motivovat k pravidelnému zlepšování a udržení zájmu o zdravý životní styl.

Nejnovější zprávy