Škoda představila druhou generaci vozu Kodiaq. Podívejte se, v čem bude lepší
4. října 2023 23:44
Druhá generace vozu Škoda Kodiaq, která byla dnes představena během světové premiéry pod Postupimským náměstím v Berlíně, dorazí k prvním zákazníkům na konci prvního čtvrtletí příštího roku. S prodejem se začne na českém a německém trhu a následně se rozšíří do Polska, Velké Británie a Francie.
Podobně jako první generace, bude nový Kodiaq vyráběn ve východočeských Kvasinách. Nová generace přichází sedm let po uvedení první generace Kodiaqu, který byl dosud úspěšný s prodejem 842 000 kusů ve 60 zemích.
Nový Kodiaq bude k dispozici s čtyřmi různými motorizacemi, s výkony od 150 do 204 koní. Novinkou je také plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu 100 kilometrů. Nabídka zahrnuje dva dvoulitrové naftové motory (150 a 193 koní), benzínový mild hybrid nebo plug-in hybrid 1,5 TSI (150 nebo 204 koní) a dvoulitr TSI také s 204 koňmi. Výkonnější benzínový i naftový motor budou dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory budou spojeny s automatickou převodovkou DSG.
Délka vozu oproti předchozí verzi vzrostla o šest centimetrů na celkových 4,76 metru, což poskytuje více místa pro až sedm pasažérů. Zavazadlový prostor v pětimístné verzi narostl o 75 litrů na 910 litrů, zatímco sedmimístný model nyní nabízí 340 litrů, což je o 70 litrů více.
Nový model přináší několik vylepšení, včetně předních Matrix-LED světlometů druhé generace a horizontálního světelného pruhu na šestihranné masce chladiče. Novinkou je také adaptivní podvozek s dvěma nezávisle řízenými ventily pro kontrolu odskoku a komprese odpružení, který bude k dispozici na vyžádání.
V interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou až 13 palců a poprvé u velkého SUV je k dispozici head-up displej, který promítá důležité údaje na přední sklo. Stálé internetové připojení umožňuje on-line aktualizace a plánování tras. Volič převodovky je nyní umístěn na sloupku řízení pod volantem.
Mezi nové asistenční systémy patří asistent při odbočování nebo parkování na dálku, který umožňuje ovládání parkování prostřednictvím mobilní aplikace mimo vozidlo.