Zemřel Horst Fuchs (†77): Hvězda teleshoppingu zhasla v utajení
13. prosince 2023 23:43
V 77 letech nás opustil ikonický moderátor teleshoppingu a předchůdce dnešních influencerů Horst Fuchs. I přes to, že odešel už v polovině července, tato zpráva se do povědomí světových médií dostala až nyní.
Rodina Horsta Fuchse oznámila úmrtí legendárního německého moderátora na webové stránce Benu, kde v prosinci umístili digitální kondolenční knihu. Na stránce se píše: "24.04.1946 – 11.07.2023. S láskou a vděčností, truchlící rodina." I přesto, že zemřel v létě v rakouské Vídni, světová média toto smutné oznámení nezaznamenala.
Horst Fuchs se stal pro německé i české diváky známým díky svému moderování teleshoppingu. Jeho brilantní reklamní bloky, které brzy ráno zaplňovaly program soukromých stanic, si uchovaly v paměti statisíce diváků. S plamenným a živým projevem uměl přesvědčivě prodávat vše, od čistících prostředků na kapotu auta, přes vysavače, až po zdánlivě nepotřebné vybavení do kuchyně. V Česku bylo jeho energické vystupování nadabováno hercem Zdeňkem Junákem.
Moderátor, známý svou holou hlavou, množstvím zlatých prstenů a náušnic, se v devadesátých letech a na začátku nového tisíciletí stal ikonou. V posledních letech se však stáhl z veřejného života a mediím se vyhýbal. Na počátku své kariéry začínal jako prodejce aut, což mu otevřelo cestu do televize. Jeho originální reklamy, často obsahující absurdní názorné ukázky, ho učinily slavným především v německy mluvících zemích.
Diváci si ho oblíbili, protože každé ráno vytvářel úsměv svými reklamami. I když se v dnešní době teleshopping natáčí méně kvůli internetu, Horst Fuchs nadále pracoval v reklamních společnostech. Kromě toho napsal knihu receptů s názvem "Zu Gast bei Horst Fuchs – Eine kulinarische Reise" (U Horsta Fuchse na návštěvě - kulinářská cesta).
Horst Fuchs, šéf Tony & Co: Předchůdci dnešních influencerů
Zasloužit si tisíce eur za fotky na Instagramu a mít miliony sledujících – takto vypadá život takzvaných influencerů dnes. Pro reklamní průmysl představují nový typ plakátových chlapců a dívek, kteří oslovují zejména mladší publikum, a to i přes často absurdní povahu jejich fotografií.
Influenceři vlastně nejsou novým fenoménem, a to ani před vznikem internetu, Instagramu, Facebooku a podobných platforem. Ti dřívější možná neměli jména jako Bibi, Dagi Bee nebo Julien Bam, ale stále jde o ty samé postavy, například Horst Fuchs, Chef Tony nebo Peppi Rössler, kteří byli televizními celebritami a předchůdci současných influencerů. Píše Der Standard.
Fuchs byl také jedním z nejvýraznějších tváří společnosti WS Teleshop, sídlící ve Wiener Neudorfu, která v roce 2007 zkrachovala. Jeho nejúspěšnějším produktem byl pravděpodobně "Original German V-Plane".
Josef „Pepi“ Rössler
Rakušan byl pravděpodobně nejznámějším partnerem Horsta Fuchse. Rössler se ujal role vysvětlovače a Fuchs neustále žasl nad skvělými noži a pánvemi.